دعاهای فرهمند (همونی که دعای عهد زیبایش رو از تلوزیون میدیدی)

دعاهای فرهمند (همونی که دعای عهد زیبایش رو از تلوزیون میدیدی)

دعاهای فرهمند (همونی که دعای عهد زیبایش رو از تلوزیون میدیدی)

دعاهای فرهمند (همونی که دعای عهد زیبایش رو از تلوزیون میدیدی)

سید حسن نصرا...: کسی که «آقا» را بشناسد نگران نمی شود

سید حسن نصرا...: کسی که «آقا» را بشناسد نگران نمی شود



رمضان عبدا... خیلی نگران بود. پیکی پیش من فرستاده بود و این سؤال را داشت که به آقا سید بگویید آیا از حوادث ایران نگران




هست یا نه؟ گفتم بگویید من اصلاً نگران نیستم، گفتند چرا؟ گفتم کسی که آقا (آیة ا... خامنه ای) را بشناسد نگران نمی شود ...

سید حسن نصرا...: کسی که «آقا» را بشناسد نگران نمی شود
رمضان عبدا... خیلی نگران بود. پیکی پیش من فرستاده بود و این سؤال را داشت که به آقا سید بگویید آیا از حوادث ایران نگران




هست یا نه؟ گفتم بگویید من اصلاً نگران نیستم، گفتند چرا؟ گفتم کسی که آقا (آیة ا... خامنه ای) را بشناسد نگران نمی شود.به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه پنجره مصاحبه ای اختصاصی از سید حسن نصرا... را از زبان حجة الاسلام میرتاج الدینی که در سومین سالگرد پیروزی حزب ا... لبنان در جنگ سی وسه روزه با وی دیدار کرده بود، منتشر کرده که بخشهایی از آن در ادامه می آید: 
* به عقیده شما نقش امام خمینی را در احیای قضیه فلسطین، با محوریت تأکید بر وحدت اسلامی، چگونه می توان تحلیل کرد؟ 
** در جهان اسلام مسأله فلسطین یک موضوع ویژه است، چون فلسطینی ها سنی هستند، حمایت شیعیان از آن ها عامل وحدت و نزدیکی بین اهل سنت و شیعیان می شود. ما که در منطقه ای هستیم که با برادران اهل سنت بیشتر محشوریم، این مسأله را بیشتر احساس می کنیم و به ضرس قاطع می گویم آن که در تاریخ معاصر نقش شگرفی در موضوع وحدت اسلامی ایفا کرد، امام خمینی قدس سره بود. به واقع هیچ راه دیگری به اندازه تدبیری که امام اندیشید در مسأله وحدت اسلامی پاسخ نداد. 
*کمی بیشتر درمورد تدبیر امام در وحدت جامعه اسلامی توضیح دهید؟ 
** این تدبیر عالمانه از دو مسیر انجام شد. اول، اتحاد در مقابل دشمنان اسلام و مستکبرین: اتحاد و وحدت اسلامی در برابر مستکبرین، دعوت از همه مسلمانان برای ایستادگی در مقابل ظالمان و مستکبران جهان، اهل سنت و شیعیان را ید واحده در مقابل دشمنان اسلام قرار می داد. 
دوم، قضیه فلسطین: تجربه سی سال گذشته نشان داد که باب فلسطین اوسع و اوضح است. در موضوع حمایت از فلسطین کسی اختلاف ندارد و روشن ترین راه هست؛ حتی آن که می خواهد سازش کند از ترس افکار جهان اسلام نمی تواند آن را آشکار کند و بلکه سعی می کند خود را حامی فلسطین نشان دهد. در مورد اول، بین مسلمانان اختلاف وجود دارد. اما در اصل موضوع فلسطین اختلافی نیست. در همین لبنان دشمنی با فلسطینی ها از صدها سال پیش خیلی زیاد بود. آنها خیلی به لبنان و جبل عامل حمله کرده امام موسی صدر هم نتوانست شیعه لبنان را به فلسطینی ها خوشبین کند، ولی امام این کار را کرد. 
* بسیاری ایران را مسبب برخی ناآرامی ها در منطقه معرفی می کنند؛ در حالی که منشأ بسیاری از این فتنه ها خود آن ها هستند. عقیده شما چیست؟ 
** آمریکا یک فتنه بزرگ در منطقه در مسأله عراق ایجاد کرده بود. درگیری های مذهبی بین شیعه و سنی، تحریک کشورهای عربی علیه ایران، موضوع فلسطین و حمایت همه جانبه ایران از فلسطین، توطئه ها را خنثی کرد. عده ای گفتند چرا موضوع هولوکاست را مطرح کردید. به نظر من اتفاقاً در زمانش بود، پرچم حمایت ایران از حماس، صداهای تفرقه انگیز را خفه کرد. همه دنیا فهمید آن مقاومتها بدون حمایت ایران امکان پذیر نبود، اولین حمایت و تحرک در جنگ غزه توسط شیعیان بود و همین امر باعث شد تا این افکار تفرقه انگیز از بین برود. 
* نگاه شما به حوادث پس از انتخابات در ایران چیست؟ 
** در حوادث پس از انتخابات ایران، تبلیغات سوء و گسترده در رسانه های عربی موجب شده بود که دوستان ایران شدیداً نگران شوند. رمضان عبدا... (دبیرکل جهاد اسلامی) خیلی نگران بود. پیکی پیش من فرستاده بود و این سؤال را داشت که به آقا سید بگویید آیا از حوادث ایران نگران هست یا نه؟ گفتم بگویید من اصلاً نگران نیستم، گفتند چرا؟ گفتم کسی که آقا (آیة ا... خامنه ای) را بشناسد نگران نمی شود. شما هم بدانید آینده بهتر از این خواهد بود. «عسی أن تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم». در رسانه های عربی تبلیغات شدیدی علیه ایران جریان داشت. اگر کسی چند دقیقه در مقابل شبکه هایی مثل العربیه می نشست فکر می کرد در ایران چه شده است و به زودی به هم می ریزد. روی این موضوع خیلی کار شده بود که ایرانی ها دنبال زندگی خودشان هستند و شعار «اول ایران» را داده اند. می خواستند بگویند آنان که به آقای موسوی رأی دادند، اعتراض دارند که ایران طرفدار فلسطین و لبنان باشد. بنابراین حضور مردمی در روز قدس آینده خیلی مهم است. تظاهرات بزرگ به دنیا ثابت می کند که ایران عوض نشده است. 
* معروف است که شما خاطرات فراوانی هم از همراهی با حضرت آیة ا... العظمی خامنه ای دارید. به آن ها هم اشاره ای می کنید؟ 
** خیلی مسایل در گذشته داشتیم. اکثریت همه مسؤولان یک نوع فکر می کردند و نظر می دادند و آقا هم نظر دیگری می داد. بعد می دیدیم نظری که آقا داده اند صائب است و نتیجه بخش. من خیلی با حضرت آقا محشور بوده ام. مسائل زیادی دارد که اگر بگویم تا صبح تمام نمی شوند، بعد از حادثه یازده سپتامبر آقا فرمودند: نگران نباشید. یازده سپتامبر شروع نزول آمریکا است. آمریکا به اوج خود رسیده است و آغاز نزول آن است. اینها از کجا است؟ اینها از هدایت الهی است. همیشه آقا به آینده خوش بین است. قدر آقا را بدانید. 
در جنگ تموز (جنگ سی وسه روزه)، تحلیلها حاکی از یک جنگ محدود بود. فکر می کردند چند تا ساختمان را می زنند، حملات محدودی برای آزادی اسرا انجام می دهند و تمام می شود، لکن از روز دوم تهاجم وسیعی را آغاز کردند و تقریباً همه جا را زدند. در اتاق عملیات بودیم و مقابله می کردیم. وضعیتمان خوب بود، ولی چند نفر از دوستان از نظر روحی و عاطفی ناراحت بودند. آیا اسیر گرفتن امل باعث این تهاجم و جنگ شده است؟ 
این سؤال ذهنمان را آزار می داد و بچه ها را در فشار روحی قرار می داد. هرچند این مسأله در اصل اداره جنگ و مقاومت تأثیری نداشت. در این شرایط حساس بود که پیام الهام بخش آقا، رسید: این حمله از قبل تدارک دیده شده است. می خواستند در غفلت حزب ا... تهاجم وسیع داشته باشند. همه جا را بزنند و بعد حمله زمینی بکنند و مسلط بشوند و شروط خود را تحمیل کنند. اینهایی که رفتند اسیر گرفتند، لطف خدا بود، این جنگ احزاب است «ستبلغ القلوب الحناجر» اگر به خدا توکل کنند و مقاومت کنند پیروزند به آقای سید حسن نصرا... بگویید پیروزید و اگر در این جنگ پیروز شوید قدرتی می شوید که هیچ قدرتی در مقابلتان نمی ایستد. این را هم بگویید که آنها می خواستند حمله کنند. اسیر گرفتیم جنگ را جلو انداختند و آخرین سفارششان هم این بود که به امام زمان(ع) توسل کنید. 
این پیغام، بسیار الهام بخش بود. مشکل روحی و عاطفی ما را حل کرد. آن  را لطف الهی دانستیم و امیدوار به پیروزی شدیم. در سخنرانیها هم گفتیم که دشمن از قبل برنامه ریزی برای حمله داشته و می خواستند در پاییز حمله کنند و لکن بعد از حادثه اسیرگیری حمله را به تابستان آوردند، وقتی ما این حرف را زدیم، خیلی از تحلیلگران سیاسی جهان عرب آمدند آن را تأیید کردند. آقای هیکل در حمایت از این حرف مصاحبه کرد و گفت من هم اطلاع داشتم و در تحلیل به آن رسیده بودم. روزنامه های معروف جهان عرب هم این تحلیل را واقع بینانه معرفی کردند. از سیاسیون لبنان افرادی مثل میشل عون هم آن  را تأیید کردند. اما یک چیز برای خود من سؤال بود که آقا، این حرف را از کجا می دانسته و با چه دلیلی گفته است؟ بعد از جنگ، از طریق یکی از دوستان آن را از آقا پرسیدم. آیة ا... خامنه ای فرموده بودند اطلاعات خاصی در این باره نداشتم. به ذهنم خطور کرد. گفتم این الهام خدایی است که به ذهن بنده اش جاری کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
مبشر شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:30 ب.ظ http://120001.blogfa.com/

آیا ایمان می آورید؟جهاد اکبر و جهاد اصغر لازم و ملزوم یکدیگرند.

حسین جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.sangar.blogsky.com

سلام اقا رضا
حسینم
اگه وقت کردی جواب ما رو بده
خیلی دیگه بی معرفت شدی ها
خلاصه ما خیلی ارادت داریم
یا علی مدد

من کوچیگم حسین جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد